Вернуться к документу

Creators of the New in Education

Редакция от 09 февраля 2021 (версия 8)

It is impossible to predict the future of education. It can be jointly created based on the emerging humanitarian, communication technologies and other achievements of modern civilization. 440 years after the great Jan Comenius, we are taking the next step by creating a new science of learning: digital mathetics and digital didactics.
The authors of textbook with the connections to digital means aimed at mastering human activity and university professors start from the experience of their childhood are based on the achievements of mankind, realize and form the possibilities and needs of the future in the present.
Science gets the opportunity to study the accelerating evolution of education and analyze big data displayed in a variety of digital platforms.
The global educational community is becoming a source of experience for critical decisions and direct pedagogical interaction. Geographical and language barriers are easing.
Leaders of society, state and business get the opportunity to realize their vision in a specific project and digital technologies open access to participate in the project to everyone who supports the humanistic idea in our transforming world.

Комментарии

  • Проект осуществляется исключительно в интересах "лидеров экономики", прежде всего ТНК, которые "получают возможность осуществить свое видение в конкретном проекте" (если вы честно скажете, что именно имеется в виду в данном случае, будет выглядеть отнюдь не так гладко). А "лидеры общества" - НКО, находящиеся на содержании всё того же бизнеса, и "опыт своего детства" на деле они отставят на самую дальнюю полку.

  • Комментарии и пояснения к разделу Хартии "Создатели нового в образовании", данные во время первой веб-мастерской из цикла "Цифровая трансформация школы"
    Запись веб-мастерской: https://www.youtube.com/watch?v=xMp60FaAD1s
    Отчет о веб-мастерской: https://rffi.1sept.ru/article/100

    Павел Сергоманов
    «Отталкиваться от опыта своего детства» – это очень важная часть, потому что это связано с сопротивлением и подчинением, с желанием ограничить экспансию цифры.

    Алексей Семенов
    Комбинация всего своего опыта. Из детства спрогнозировать пре-адаптивность.

Войдите, чтобы оставить комментарий.
Поделиться:
Icon